Сіті Рівне - інформаційний портал: новини Рівного, репортажі, розважальна інформація, спорт

Як зароджувалась інтернет-торгівля: пострадянский варіант

Автор
Опубліковано: 1647 днів назад (21 січня 2013)
Редагувалась: 9 раз — останній 21 січня 2013
0
Голосов: 0


Ще зо два десятиліття тому першими бізнесменами називалися ті, хто торгував з лотка на базарі. З плином часу все дуже змінилось і еволюція в торгівлі продовжується. Давайте поглянемо, куди йшов розвиток пострадянського бізнесу від його початку до нашого сьогодення.


90-ті. Розквіт "лоткової" торгівлі.

Як відомо, значна частина тих, хто сьогодні оперує мільйонами, починала накопичувати капітал з початку 90-х. СРСР розвалювався на очах, тисячі людей залишились без засобів до існування, не маючи змоги хоч якось утримувати своїх дітей. Фактично, єдиним шляхом для заробітку залишалася торгівля на базарі. Щоб розпочати, не потрібно було безліч дозволів, папірців і спілкування з чиновниками. Декілька сот доларів, велика сумка у клітинку та білет в Польщу чи Турцію - і от вже є перші "живі" гроші, за які купується наступна партія товару. На прожиття вистачає, хоча існують проблеми з ласими до чужого заробітку міцними хлопцями в спортивках. Початок був простий, але значного успіху досягли лише одиниці. Вони не зупинились на одному вдалому місці, а повсякчас розвивали свою справу, відкриваючи нові точки.

1994-1999. Розмаїття кіосків

Складні 90-ті йшли в минуле. Бізнесмени, які починали з одного лотка, задумувались про те, що навіть цілої мережі точок в межах базару недостатньо. Новими королями торгівлі стали кіоски. Їх ставили всюди - у дворах будинків, між ними, на зупинках, на вуличках, де ходить багато людей. Асортимент з погляду сьогодення невеликий - пиво-води, сигарети, продукти, аудіокасети, відео, трохи одягу. На перший погляд, принципових змін нема, та це не так. Продавці (і власники) вже не настільки залежать від погодніх умов, а покупці отримали трохи більше комфорту. Є й інша зміна. Лише зрідка за прилавком стояв сам власник. Маючи мінімум 5 кіосків, він наймав людей, які працювали з ранку до пізнього вечора. Мережа кіосків була першою ластівкою того, що потім назвали мережами супермаркетів, торгових центрів. Влитися в когорту власників кіосків вже не так просто - ціна одного досягала тисяч доларів.

Початок 2000-х. Магазини

Кіоски з початком нового тисячоліття непомітно зникли. Замість обмеженого простору і маленького вибору товару поширились звичні нам магазини. Найуспішнішими з них стали ті, що розташувались в центрі міста або спальних районах. Звісно, окреме приміщення знайти було складно, тому більшість магазинів знаходили прихисток на першому поверсі звичайного житлового будинку. Коштувало відкриття досить дорого - купівля чи оренда квартири, переобладнання іх під магазин, різноманітні дозволи і ліцензії, презенти перевіряльникам, які часто вели себе не краще, ніж рекетири 90-х. Все це означало великі капіталовкладення на самому початку. Тому першими власниками магазинів найчастіше ставали бізнесмени, що мали свої кіоски, але хотіли більшого.

Більше, ще більше! Великі торгові центри

Магазини усе ще успішні, базарні лотки на межі виживання, та все більше людей віддають перевагу величезним торгівельним центрам, з повним комплектом послуг - тут є і розважальні заклади, кафе, дитячі майданчики, присутні бутіки одягу, супермаркети техніки та продуктів. Покупці швидко оцінили зручність такого підходу - не треба мотатися по місту в пошуках різноманітних речей - все є в одному торгівельному центрі, ціна конкурентна. Звичайно, власники магазинів намагались поширити свою мережу і в такі центри, щоб охопити більшу аудиторію. Стати орендарем чи власником торгової площі в торгово-розважальних центрах недешево - крім дозволів і товару, заважає не завжди відповідна, висока ціна за квадратний метр площі, що іноді досягає сотень доларів за метр. Що далеко не всім доступно.

В інтернеті є все...і трохи більше

В 2010 році практично у кожної людини є доступ до інтернету - якщо не вдома, то в спеціальних клубах, на роботі та навіть з мобільного телефону. Цим успішно користуються підприємці нового часу - інтернет-торгівлі, Ситуація, яка склалася сьогодні, частково нагадує початок 90-х. Започаткувати свій бізнес, відкривши свій інтернет-магазин, коштує не так дорого, особливо в порівнянні з іншими варіантами своєї справи. Повноцінний магазин з надзвичайно великим асортиментом створити достить просто, можна навіть не розробляти свій велосипед, а використати готові проекти, які лише злегка треба змінити і викласти на загальний огляд. Звісно, як і у всьому, відкриття не дорівнює успіху, потрібно розвиватись. Але старт дійсно надзвичайно простий і торгувати через інтернет зараз може кожен. Мільйоні покупців вибирають товари і купують їх лише в інтернеті, адже віртуальному магазину не потрібні великі торгові площі, багато персоналу. Товар купується прямо у виробника, викладається на сайті з мінімальними націнками (конкуренція в цій сфері не менша, ніж в магазинах поза інтернетом). Багато людей вже не турбуються про гарантійні зобовязання, доставку, якість товару - все швидко, зручно і професійно. Якість послуг і товару найчастіше не менша, ніж в звичайних магазинах, а ціна значно менша. Тому навіть найконсервативніші мережі намагаються продавати і через інтернет, щою хоч якось складати конкуренцію інтернет-магазинам.

Що далі?

Зрозуміло, що революція в торгівлі розпочалася. Бізнес в інтернеті динамічний і швидко реагує на зміни в суспільстві, нові потреби. Хто займе в цьому напрямі найкращі позиції - покаже час. Тисячі наших співвітчизників купує в інтернет-магазинах України чи Китаю, вибираючи якісні китайські товари. Пошта Китаю ледве встигає обробити величезні потоки замовлень, пересилаючи товари у всі куточки світу. Великі торгові мережі теж беруть свій товар у Китаї, домовляючись з місцевими виробниками. Оптова мінімальна ціна в таких магазинах збільшується для кінцевого покупця на 400-500%. І все одно цінник здається відносно невеликим. Поки покупець не подивиться альтернативні пропозиції від інтернет-магазинів, де ціна іноді різнитиметься вдесятеро - не на користь звичайному супермаркету. Якщо власники оффлайн-магазинів не переглянуть свою політику, то ризикують залишитися в минулому, як кіоски середини 90-х. Кількість невеличких інтернет-магазинів, що стараються вийти в ТОП пошукових систем щодень зростає. Адже перша сторінка видачі пошуковиків гарантує появу покупців на сторінках сайту. Щоб допомогти магазинам потрапити на верх ТОПу, працюють СЕО-компанії, що професійно займаються просуванням сайту в інтернеті. Покупцю ж в першу чергу треба одне - знайти найкращі товари з гарними цінами за мінімум часу.

За мотивами OptimaBuy
Коментарі (0)

Немає коментарів. Ваш буде першим!

Додати коментар